Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Archiwum 2024/2025

Archiwum 2023/2024

Archiwum 2022/2023

Archiwum 2021/2022

Archiwum 2020/2021

Archiwum 2019/2020

Archiwum 2018/2019

Archiwum 2017/2018

Archiwum 2016/2017

Archiwum 2015/2016

Archiwum 2014/2015

Archiwum 2013/2014

Archiwum 2012/2013

Archiwum 2011/2012

Archiwum 2010/2011

Archiwum 2009/2010

Archiwum 2008/2009

Archiwum 2007/2008

Archiwum 2006/2007

Konkurs ''Bóbr'' za nami

Konkurs ''Bóbr'' za nami

Siedmioro śmiałków z klas VI Szkoły Podstawowej (Ania, Karolina, dwie Ole, Justyna, Mateusz i Dawid) wzięło udział w VIII edycji międzynarodowego konkursu informatycznego "Bóbr".

Przez godzinę uczniowie rozwiązywali w trybie on-line ciekawe i wymagające umiejętności logicznego myślenia zadania. Z niecierpliwością czekamy na ogłoszenie wyników konkursu.

"Bóbr" to polska nazwa powołanego do życia w 2004 roku na Litwie międzynarodowego konkursu Bebras z zakresu informatyki oraz technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Pod adresem http://www.bebras.org/ znajduje się strona Konkursu Bebras.

Na polskiej stronie konkursu http://www.bobr.edu.pl można znaleźć wszelkie informacje o konkursie. Można również pobrać i zainstalować na swoim komputerze domowym środowisko konkursowe i spróbować swoich sił rozwiązując zadania, które wystąpiły w poprzednich edycjach. Kliknij tu, aby pobrać testy "Bobra" z 2012 roku.

Zasady konkursu są podobne do zasad bardzo popularnego w szkołach konkursu matematycznego Kangur. Konkurs Bóbr jest adresowany do uczniów we wszystkich typach szkół.

Charakter zadań konkursowych ma duży wpływ na zainteresowanie konkursem. Pytania testowe w konkursie Bóbr są na ogół związane z posługiwaniem się komputerem i jego oprogramowaniem przy rozwiązywaniu różnych sytuacji i problemów, pochodzących z różnych zastosowań i przedmiotów nauczania takich jak: język ojczysty, język obcy, geografia, historia, sztuka, technika i oczywiście matematyka. Niektóre pytania dotyczą budowy komputerów, inne oprogramowania użytkowego. Pytania często związane są również z kulturą i językiem. Wiele pytań umożliwia uczniom wykazanie się umiejętnością algorytmicznego myślenia.

Jarosław Kukliński

Data dodania: 2013-11-14 16:20:21
Data edycji: 2025-04-03 10:21:23
Ilość wyświetleń: 12

Kalendarz

Polecamy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej