Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Aktualności

Archiwum 2024/2025

Archiwum 2023/2024

Archiwum 2022/2023

Archiwum 2021/2022

Archiwum 2020/2021

Archiwum 2019/2020

Archiwum 2018/2019

Archiwum 2017/2018

Archiwum 2016/2017

Archiwum 2015/2016

Archiwum 2014/2015

Archiwum 2013/2014

Archiwum 2012/2013

Archiwum 2011/2012

Archiwum 2010/2011

Archiwum 2009/2010

Archiwum 2008/2009

Archiwum 2007/2008

Archiwum 2006/2007

Interdyscyplinarny Festiwal Niepodległości 2025 – „Wieś jako serce Polski”

Interdyscyplinarny Festiwal Niepodległości 2025 – „Wieś jako serce Polski”

7 listopada w naszej szkole odbył się Interdyscyplinarny Festiwal Niepodległości, którego celem było uczczenie 107. rocznicy odzyskania przez Polskę wolności. Tegoroczne hasło brzmiało:  „Wieś jako serce Polski – tradycje, praca, wspólnota”.

Dyrektor szkoły powitała wszystkich uczestników i zaprosiła do wspólnego odśpiewania hymnu państwowego w ramach akcji Szkoła do Hymnu. W swoim wystąpieniu podkreśliła znaczenie słowa Ojczyzna oraz rolę tradycji w budowaniu tożsamości narodowej.

Festiwal został zainspirowany twórczością Władysława Reymonta, noblisty - autora „Chłopów”, który w swojej literaturze ukazywał piękno polskiej wsi, jej rytm życia, tradycje i wartości. To właśnie te motywy stały się punktem wyjścia dla działań artystycznych i edukacyjnych naszych uczniów.  Uczniowie przygotowali projekty, które ukazały bogactwo polskiej kultury:

  • Klasa IV – prace plastyczne inspirowane kulturą i tradycją polskiej wsi.
  • Klasa VIa – wystawa Moja mała ojczyzna, dokumentująca współczesne życie miejscowości w zestawieniu z dawnymi obrazami wsi.
  • Klasa VIIb – lapbooki przedstawiające życie wsi w czterech porach roku.
  • Klasy V i VIb – część słowno-muzyczna z fragmentami utworów Władysława Reymonta i pieśniami ludowymi oraz patriotycznymi.
  • Klasa VIIa – mini teatr ze scenkami z życia dawnej wsi.
  • Klasa VIII – projekt literacki Moja miejscowość, moja tożsamość - refleksje o tym, co znaczy „bycie Polakiem”.

 

Wspólnie projekty:

- Drzewo wartości – uczniowie zapisali na kartkach wartości ważne dla młodych obywateli.

- Stoły pełne smaków – każda klasa przygotowała danie tradycyjnej kuchni polskiej.

Festiwal był wyjątkowym wydarzeniem, które połączyło historię, sztukę i wspólnotę. Dzięki zaangażowaniu uczniów i nauczycieli stworzyliśmy przestrzeń do refleksji nad polskością i tradycją w nowoczesnym wydaniu.

Edyta Milanowska

Data dodania: 2025-11-07 22:17:51
Data edycji: 2025-11-12 10:21:22
Ilość wyświetleń: 23

Kalendarz

Polecamy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej